Pārdomām un padomam.


Pieredze ir zināšanas, kā rīkoties dzīves situācijās,
kuras vairs nekad neatkārtosies.

Lai traktors neizbuksētu, vajag piekabes priekšpusē iekraut smagāku kravu. Taču visam ir savs mērs, jo pie izkraušanas parādījās daži trūkumu!


Taupi cik gribi, tik un tā līks!

Izgatavojot vienkāršas krāsniņas ir jāņem vērā termo deformācija. Lietojot taisnas loksnes un stūra metinājumu var panākt pilnīgu diskomfortu pie tās ekspluatācijas. Agri vai vēlu pie šāda konstruktīvā risinājuma, termo iedarbībā, kantainā kaste vienkārši sagofrējas.


Ja urbsi plānu, tad korķis būs galā!

Urbjot plānu un plastisku materiālu, urbis nespēj pilnīgi atgriezt skaidu un daļa atvalcējas. Veidojas cauruma galā cepurīte, kuru plūsma atliec atpakaļ un plūsma tiek aizkorķēta. Ej un atrodi pēc tam, kurā vietā ir aizstrēdzis.


Pieķert nav veselīgi.

Drusku padilis, ļurkājas vai uz ātro vajag nokontrēt metinot? Jāpieķer ar metināmo – ātri, vienkārši un it kā pat turas klāt. Taču pieķerot ar īsu metināšanu šuvē, ātri uzkarsējot un tulīt ātri atdzesējot, tiek panākts pamatīgs rūdījums metināšanas zonā. Pārrūdītas vietas ir trauslas, ātri nogurst un saplaisā. Šajā gadījumā metinājums bija nokritis, uzgrieznis ir atskrūvējies un cilindrs tiek sabojāts.


Tehnika bez apkopes ir lūžņu kaudze.

Nav līdzekļi vai slinkums apkopei? Tik un tā remonts ir dārgāks, ne ko neietaupīsi. Regulāri ir jāpārbauda kustīgie mezgli, jāsasmērē un jānovērtē blīvējums. Nevajag pirms ziemas tehniku mazgāt ar augstspiedienu un piedzīt gultņus ar ūdeni, pavasarī vairs nekas nekustēs!


Metināt nav tas pats, kas puķītes laistīt.

Lai daudzmaz varētu sametināt ir vajadzīgs metināmais aparāts ar pietiekamu jaudu, sausi elektrodi, caurredzama maska, prasme uzsist loku un spēt atšķirt metāla daļas no kušņiem! Pēc metināšanas mēģinājuma vajag noklapēt kušņus un novērtēt rezultātu. Ja tiešām neizdodas labāk kā bildē, tad labāk vismaz nebojāt derīgas detaļas un iedot sametināt meistaram.


Upssss....

Rokas muskuļu spēks nedarbojas kā mehāniskā padeve, bet kā uzvilkta atspere. Izurbjot caurumu līdz galam, samazinās ar roku uzspiestais pretspiediens un urbis tiek iestumts daudz dziļāk. Tamdēļ ir jānovērtē situācija un jāpaskatās urbjamai vietai otrā pusē, vai nav tur roka, kāja, riepa vai kas cits, ko nevajadzētu satraumēt.


Bremzējot auto kratās?

Daudzām mašīnām ir bremžu diski ar dzesēšanas lūkām vidū. Daudzi bremzes lieto saudzīgi un tās nenodilst, bet sarūsē no vecuma. Braucot, iekšējās dzesēšanas lūkās nokļūst mitrums un sāls, ar laiku pārrūsē pilnīgi pušu. Liekot jaunus bremžu diskus, ieteicams nokrāsot neizmantotās virsmas, lai aizkavētu koroziju.




Spied, lai tiktu augšā!
Metālapstrāde    Ingars Ozolnieks     ©   2009